发新帖

Thanks for Deepin - I just want to share the community in Spanish

elpeladogeek / 2018-2-4 06:49
浏览: 623 / 回复: 23
查看: 623|回复: 23

Thanks for Deepin - I just want to share the community in Spanish

[复制链接]
收藏
跳转到指定楼层
Good morning, I wanted to thank for creating Deepin, it is an excellent distribution. She is very good.In Argentina we are creating a deepin community in Spanish, we have a website, a forum, profiles in the main social networks.The idea is to create a Spanish-speaking community where everyone who wants to collaborate is welcome. Obviously, we are not looking for any economic benefit.We only do it because we love Deepin.We hope you can visit the website and the forum.And any suggestion is welcome.www.deepinenespanol.org

www.deepinenespañol.comThank you very muchAnd I apologize if someone sees it as spam is not the intention, just inform what we do for all those who want to know Deepin in Spanish.

评分

参与人数 4贡献 +12 收起 理由
aksss + 3 我很赞同 ; )
snyh1010 + 3
wangyong + 3 Thanks for build Spanish community!
nipos + 3 Great site!

查看全部评分

10

主题

222

帖子

728

积分

-r--r--r--

Rank: 3Rank: 3

积分
728
ruclinux 发表于 2018-2-4 07:51:07 | 显示全部楼层
http://www.deepinenespañol.com/fdeepin/index.php
Community Forum is what program-driven? Very concise

1

主题

11

帖子

76

积分

-r--------

Rank: 1

积分
76
elpeladogeek 发表于 2018-2-4 09:02:49 | 显示全部楼层
Based on SMF, of course the community was created a month ago and we are working very hard to increase Deepin's outreach. Everything needed will be added to make the Deepin community grow even more.

48

主题

466

帖子

2930

积分

-rw-rw-r--

Rank: 5Rank: 5

积分
2930
fenshuajiang 发表于 2018-2-4 09:41:33 | 显示全部楼层
I love Deepin,it is an excellent distribution.

1

主题

4

帖子

15

积分

-r--------

积分
15
deali 发表于 2018-2-4 10:02:44 | 显示全部楼层
The website looks nice however so regretful I am try learning Spanish now and can understand little Spanish....

1

主题

8

帖子

41

积分

-r--------

积分
41
tg_wfwt 发表于 2018-2-4 12:04:38 | 显示全部楼层
我去,访问了一下

http://www.deepinenespanol.org/

看英语还可以,这个葡萄牙的看不大懂。

5

主题

143

帖子

718

积分

-r--r--r--

积分
718
oscararg 发表于 2018-2-4 12:35:23 | 显示全部楼层
Estuve mirando el nuevo foro, quería decirles que me gusta la idea y que si puedo colaborar en algo, pues me gustaría, ya que Deepin se ha convertido en mi SO Linux favorito y dificilmente lo cambie por algo, sobre todo porque para los usuarios de Windows, a quienes más de uno me gustaría ver usando Linux, Deepin es algo muy simple y fácil de usar, incluso más que el mismo Windows.
Solo un par de cosas que reseñaría, es que en la guía de de pasos luego de instalar Deepin, haces usar nano en ves de gedit, que a mi gusto es como en vez de prender la luz con un botón, hacerlo conectando el negativo y positivo, fácil igual, pero para "el ser humano común", ese que no es expeditivo en absoluto, y que quizá está en Deepin por recomendación o vaga curiosidad, es como hacerlo cruzar un limite que no aceptará, ya que no verá interfaz gráfica. Y creo el objetivo de Linux para con el usuario común es ofrecerle un sistema con más libertad, y libertad incluye facilidad, que en un sistema propietario como lo es Windows.
Solo reseño eso, me encanta tu idea y me gusta ver que hay gente que se prende a esto, buscar alternativas libres, y a su vez comprensivas (sin extremismos que nos dejen totalmente solos o en reducido número, sino buscar ofrecer lo mejor desde nuestra filosofía, pensando también en qué quiere el otro).
Para cualquier cosa, estoy a tu disposición, saludos!

5

主题

305

帖子

1264

积分

-rw-r--r--

Rank: 4

积分
1264
nipos 发表于 2018-2-4 20:14:08 | 显示全部楼层
I don't understand Spanish so I can't participate in your forum but I viewed the site and it looks good.
Nice,modern design,good introduction page and hopefully a growing community.
There aren't much posts in your forum yet but I think that will change in future and you can help users of this great distributions there.

1

主题

11

帖子

76

积分

-r--------

积分
76
elpeladogeek 发表于 2018-2-4 22:22:23 | 显示全部楼层
tg_wfwt replied at 2018-2-4 12:04
我去,访问了一下

http://www.deepinenespanol.org/

非常感谢

1

主题

11

帖子

76

积分

-r--------

积分
76
elpeladogeek 发表于 2018-2-4 22:23:14 | 显示全部楼层
deali replied at 2018-2-4 10:02
The website looks nice however so regretful I am try learning Spanish now and can understand little  ...

Thank you very much

1

主题

11

帖子

76

积分

-r--------

积分
76
elpeladogeek 发表于 2018-2-4 22:24:41 | 显示全部楼层
fenshuajiang replied at 2018-2-4 09:41
I love Deepin,it is an excellent distribution.

It is true is excellent and that is the cause of having built the community to spread this excellent Linux distro. And receive anyone who wants to collaborate without problems.

1

主题

11

帖子

76

积分

-r--------

积分
76
elpeladogeek 发表于 2018-2-4 22:29:28 | 显示全部楼层
oscararg replied at 2018-2-4 12:35
Estuve mirando el nuevo foro, quería decirles que me gusta la idea y que si puedo colaborar en algo ...

Muchas gracias por tus palabras y sera tenido en cuenta lo que indicas asi quedan las dos opciones y que el usuario decida, asi demostramos aun mas que tenemos varias alternativas de realizar las cosas.

Desde luego eres mas que bienvenido a colaborar puedes ingresar a la web, postear en el foro sin inconvenientes y todo como esto que indicaste de gedit es bienvenido para hacerle mas facil las cosas al usuario y poder lograr que mas y mas gente utilice Deepin.

Respecto a : "me encanta tu idea y me gusta ver que hay gente que se prende a esto, buscar alternativas libres, y a su vez comprensivas (sin extremismos que nos dejen totalmente solos o en reducido número, sino buscar ofrecer lo mejor desde nuestra filosofía, pensando también en qué quiere el otro)."

Totalmente de acuerdo.

Te esperamos. La comunidad la formamos  entre todos compartiendo y colaborando. Saludos

1

主题

11

帖子

76

积分

-r--------

积分
76
elpeladogeek 发表于 2018-2-4 22:33:23 | 显示全部楼层
nipos replied at 2018-2-4 20:14
I don't understand Spanish so I can't participate in your forum but I viewed the site and it looks g ...

Thank you very much for your words, if it is true the forum will increase with the users.It does not matter if you do not speak in Spanish, if you wish you could use the google or deepl translator and collaborate, post, and even answer what you want. Of course always being free without obligation, only if you want.Thanks thanks

240

主题

1万

帖子

4万

积分

drw-r--r--

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

积分
44047
jingle 超级版主 发表于 2018-2-5 08:49:19 | 显示全部楼层

5

主题

305

帖子

1264

积分

-rw-r--r--

Rank: 4

积分
1264
nipos 发表于 2018-2-6 00:08:09 | 显示全部楼层
@jingle The site you linked doesn't have a forum.
It's also very good and I think the wiki could be useful for Spanish people but I like forums and that's what deepinenespanol.org has.
And nobody likes Google or Facebook...and Telegram is just a chat,that's very different from a forum.
I think it's good to have this new community.

@elpeladogeek I'll try it with Yandex Translate but I think I won't be very active there.
The grammar is bad with translator services so it's difficult to read and I have the additional work of translating it back from German to Spanish before I click send.
But I will try to give it at least some little activity because I like what you did.
BTW you could also look into my German Deepin community at http://www.deepin-forum.de

1

主题

11

帖子

76

积分

-r--------

积分
76
elpeladogeek 发表于 2018-2-9 06:36:48 | 显示全部楼层
jingle replied at 2018-2-5 08:49
http://deepin.ovh/

and  https://bbs.deepin.org/forum.php?gid=69   google+   telegram

If these webs also exist, ours is a community in all its concept not only of development that they do very well.

1

主题

11

帖子

76

积分

-r--------

积分
76
elpeladogeek 发表于 2018-2-9 06:50:28 | 显示全部楼层
nipos replied at 2018-2-6 00:08
@jingle The site you linked doesn't have a forum.
It's also very good and I think the wiki could be  ...

Thank you very much, and it is true what you say the forums are very good, that is why we started the creation of the community with everything that can serve to spread Deepin. We even opened podcasts and up to two girls started to make game reviews when they saw the web. Yes, girls, it's incredible that they integrate so we do not leave out any age.

I have registered on your website and I will also have the language problem but online translator I think it will be fine.

Thank you very much for your words, I thank you and it is true it is good that there is a new community like yours like the one we have created here.

What we can contribute to you, count on it.

regards

评分

参与人数 1贡献 +3 收起 理由
nipos + 3

查看全部评分

22

主题

126

帖子

570

积分

-r--r--r--

积分
570
QQ
zslzxc 志愿者 发表于 2018-2-9 11:11:34 | 显示全部楼层

哇,还会中文,我把整个论坛转了一遍,界面很美,可以感受到一种对deepin很浓厚的兴趣。我还看了你们发布的帖子(虽然看不懂,哈哈)。

22

主题

126

帖子

570

积分

-r--r--r--

积分
570
QQ
zslzxc 志愿者 发表于 2018-2-9 11:14:17 | 显示全部楼层
deali 发表于 2018-2-4 10:02
The website looks nice however so regretful I am try learning Spanish now and can understand little  ...

你厉害了,

5

主题

321

帖子

1477

积分

dr--r--r--

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

积分
1477
jimmyxu 发表于 2018-2-9 11:40:50 | 显示全部楼层